Bel ons: 036 - 536 9600

of

klik hier om een afspraak te maken

Kattenhotel

7 dagen per week supervisie

7 dagen per week supervisie van ervaren dierenartsen

Nachtverblijf

Elke kat een eigen GROOT nachtverblijf (75x75x75cm)

Gescheiden eten

Elke kat gescheiden eten met eigen drink- en voerbakje

Comfort en luxe

Klimbomen, krabpalen en een eigen bankstel

Ons kattenhotel

Het (medisch) kattenhotel is een kattenpension van het Dierenziekenhuis Almere. Hier kan uw kat verblijven tijdens uw vakantie of dagje weg onder 24 uurs supervisie van de medewerkers van het Dierenziekenhuis Almere. Het is ontstaan vanuit de vraag in de praktijk, waarbij veel mensen moeite hadden om de juiste zorg voor hun kat tijdens de vakantie te regelen en toch een relatief stressvrije omgeving te houden.

Het kattenhotel / kattenpension almere is uitermate geschikt voor dieren met een medische geschiedenis (die echter op dat moment wel stabiel zijn) vanwege het feit dat bij problemen de dierenarts nabij is en uw dier nauwkeuriger in de gaten wordt gehouden dan bij een normaal pension. Voorbeelden hiervan zijn katten met een speciaal dieet of evt. medicatie (uitgezonderd katten met suikerziekte). Echter ook katten zonder medische problemen zijn welkom. Bijvoorbeeld als u het gewoon prettig vind dat uw dier een beetje extra zorg krijgt.

Klik hier voor de tarieven voor het logeren in Kattenhotel Almere.

Alle luxe voorhanden

De katten beschikken tijdens hun verblijf over een eigen nachtverblijf van 75x75x75 cm. Dit is een stuk groter dan de gemiddelde verblijven in een pension / kattenopvang. Hierin bevindt zich een kattenbak, een verhoogde ligplaats en een voer en drinkbakje. ‘s Avonds worden alle katten in hun eigen hokje gelaten om gescheiden eten te kunnen krijgen en zo nodig medicatie. Hier verblijven zij dan de nacht. Wij hebben plaats voor maximaal 12 katten en zijn daarmee dus heel kleinschalig. Hiermee hebben we perfect zicht op uw kat en worden evt. afwijkingen heel snel opgemerkt, hetgeen bij groepsgehouden katten pensions ontbreekt.

‘s Ochtends krijgen de dieren wederom gescheiden eten nog in het nachtverblijf. Zodra dit op is worden de katten in het dagverblijf gelaten. Dit is een verblijf aan de straatkant, waar de katten in huiskamer sfeer verblijven. Ze kunnen hier lekker naar buiten kijken en er bevinden zich vele klimbomen, krabpalen en een heus kattenrad waar ze onderling een verdeling in kunnen maken. Ook bevindt er zich een bank waar ze zelf lekker op kunnen liggen, maar waar ook het personeel zo nu en dan plaats kan nemen om even te knuffelen met de dieren.

Voor meer informatie: Kattenhotel Almere.

Wat u moet weten!

Vaccinaties(verplicht)

Jaarlijks gevaccineerd tegen (katten-) en niesziekte volgens schema (minimaal 2 weken voor verblijf gegeven).
Aanvullende vaccinaties(verplicht)

Aanvullend gevaccineerd tegen niesziekte met Nobivac Bb neusdruppel (minimaal 3 dagen (72 uur voor verblijf gegeven).
Vlooien en wormen(verplicht)

Voor het verblijf in het kattenhotel dient uw kat behandeld te zijn tegen vlooien en wormen: eventueel kunnen wij dit nog voor u toedienen d.m.v. een stronghold pipet op de dag van brengen in het kattenhotel.
Gecastreerd of gesteriliseerd(verplicht)

Uw kat dient gecastreerd/gesteriliseerd te zijn (alleen in overleg worden ongecastreerde katten toegelaten)
Ziekte(verplicht)

Uw kat mag niet ziek zijn op het moment van logeren (als uw dier niet stabiel is, komt deze in de opname van het Dierenziekenhuis en niet in het Kattenhotel: kosten die hiermee gepaard gaan komen apart voor rekening en gaan in overleg).
Kattenvoer(informatief)

Standaard krijgt uw kat in het Kattenhotel voer van Hill’s VetEssentials (brok) (dit is inbegrepen in de prijs). Als uw dier bepaalde voorkeuren heeft of op een speciaal dieetvoer staat dient u dit zelf mee te geven.
Medicatie(verplicht)

Medicatie dient u zelf mee te geven (evt. gebruikte medicatie uit het Dierenziekenhuis wordt apart in rekening gebracht).
Medicatie toedienen(informatief)

Het toedienen van gebruikelijke medicatie is inbegrepen in de prijs.
Contactgegevens(verplicht)

U dient goede contactgegevens achter te laten zodat als het nodig is dat uw dier behandeling krijgt wij dit met u kunnen overleggen. Zo nodig wordt uw dier dan naar de opname van het Dierenziekenhuis verplaatst, waar intensievere zorg mogelijk is.

Vragen of opmerkingen?

[testimonials_tooltip num=5 order=date cat=kattenhotel-almere]